MENU

Logo laten ontwerpen: Laat alvast je visuele voorkeuren weten!

Veel vragen om jouw verhaal visueel te maken! Als je iets niet weet geen probleem: Je huurt tenslotte een ontwerper in om voor jou te ontwerpen. Maar toch horen ontwerpers graag even je eigen ideeën en natuurlijk mag je jouw voorkeuren aangeven.

Door onderstaande vragenlijst langs te gaan kom je al een heel eind!
Ook kan je ontwerpers verwijzen naar je Pinterest bord. Super handig om zo je visuele voorkeuren in 1 keer te laten zien.

Ontwerpers vinden het fijn als je aangeeft waarom je voor iets kiest, of in ieder geval nadenkt over waarom.
Over de gehele vormgeving wordt namelijk nagedacht en alles zal de merk identiteit moeten versterken. Als je eerst de vragenlijst over de merkidentiteit hebt ingevuld (Zie mijn blog bericht over merkidentiteit definiëren) dan kan je deze ernaast houden om zo te valideren of je niet tegen je eigen merkidentiteit in gaat door persoonlijke vast geroeste ideeën. Durf je eigen verhaal te ontdekken!

Bij de vraag ‘waarom je voor iets kiest’ zou je dus telkens een argument uit je merkidentiteit formulering moeten kunnen halen. Zo wordt kiezen makkelijk! Want er is zoveel leuk! En ‘de mooiste’ bestaat niet. Smaak is subjectief en veranderd zelfs. Maar ‘het beste’ kunnen we nu wel kiezen: Wat visualiseert het beste jouw merkidentiteit?

Vergeet dus niet eerst je merkidentiteit dus in woorden vast te leggen!
http://www.krisstuurop.nl/2019/07/09/merkidentiteit-definieren/

Laten we beginnen!

1. WAT IS DE BETEKENIS ACHTER DE NAAM VAN JE BEDRIJF?

2. LETTERLOGO OF BEELDLOGO?

3. INDIEN BEELDLOGO

Heb je al een idee over welk beeld je erbij wilt hebben en waarom?

4. INDIEN BEELDLOGO

Moet/mag het beeld los gebruikt kunnen worden of moet/mag het beeld en letters 1 geheel worden? En waarom of waarvoor?

5. WIL JE EEN ONDERTITEL OF SLOGAN BIJ HET LOGO?

Wat is het en wat is de betekenis erachter? (Besef dat het logo ook moet kunnen functioneren zonder ondertitel/slogan bij een kleine weergave doordat deze dan te klein zou kunnen zijn en niet leesbaar)

Een ondertitel is nodig als er meer informatie gegeven moet worden en de naam (logo) zelf niet volledig voldoet om je te onderscheiden. Een ondertitel is iets uit je merkidentiteit formulering. Wat je kiest vind jij dus belangrijk om je sterker te positioneren op de markt. Wat jou het meest onderscheid van je concurrenten. Je branche specialisatie of een kernwaarde.. kan alles zijn.

6. HOE GAAT HET LOGO GEBRUIKT WORDEN?
Visitekaartjes/website/verpakkingen/bedrijfskleding etc. Groot of klein?

7. KLEUREN?
Bij kleuren kan je op verschillende manieren te werk gaan: Je past je aan op de sfeer van de branche/markt bijvoorbeeld. Zo hebben veel financiële bedrijven de kleur blauw. Maar je kan ook een kernwaarde de doorslag laten geven. Heb je een financieel bedrijf met een kernwaarde die duid op een groene wereld en verantwoord investeren? Dan zou groen kunnen werken.
Heeft je financiële bedrijf de menselijke eigenschap van tegendraads zijn? Dan kan je bij een financieel bedrijf beter niet de doorgaans blauwe kleur gebruiken maar een andere kleur die tegen de verwachtingen in gaat zoals oranje of fel roze.


7. Wat zijn je persoonlijke voorkeuren of aan welke kleuren je een hekel hebt.

  • LICHTE PASTEL KLEUREN
  • PRIMAIRE KLEUREN
  • KNAL KLEUREN
  • AARDE TINTEN
  • VEEL KLEUREN
  • DE KLEUR …..
  • OF LAAT OP JE PINTEREST BORD JE VOORKEUREN ZIEN

8. WELKE SFEER? Denk aan de persoonlijke kenmerken die jij je bedrijf hebt gegeven in de merkidentiteit definiëren vragenlijst.

  • ZAKELIJK OF CASUAL
  • RETRO
  • HIPSTER
  • MINIMALISTISCH
  • FUTURISTISCH
  • BOHEMIAN
  • ROMANTISCH
  • STOER
  • LIEF
  • WESTERN
  • VROUWELIJK OF MANNELIJK
  • DE JAREN..

11. WAT SPREEKT JOUW HET MEESTE AAN?

  • GEOMETRISCHE STRAKKE VORMEN (STREPEN, STIPPEN ETC.)
  • BLAADJES, BLOEMEN, TAKKEN ETC.
  • VERFSTREPEN, VERFSPATTEN ETC.
  • AQUAREL

12. TYPOGRAFIE VOORKEUREN?

  • KLASSIEK SERIF / GEOMETRISCH / BLOKLETTERS / HANDGESCHREVEN
  • BOLD: DIKKE OPVALLENDE LETTERS / DUNNE LICHTE LETTERS

13. LINK NAAR JE BESTAANDE WEBSITE, OF PINTEREST MOODBOARD!


Sorry, the comment form is closed at this time.